“Uzm. Dr Yıldıray Tanrıver - Onkoloji Uzmanı, Fonksiyonel Tıp”

Çalışma Saatleri: Hafta İçi ve Cumartesi 10:00 – 19:00

MEZOTERAPİ

Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi, aminoasit, vitamin, mineral, enzim ve ilaçların orta deri tabakasına verilmesidir. İlk kez 1952 yılında Dr. Michael Pistor tarafından uygulanmış olup halen tüm dünyada uygulanmaktadır.

NASIL UYGULANIR?

Fizik muayene sonrası hazırlanmış anestezik kremler acı ve ağrıyı en az seviyeye indirmek amacıyla cilt üzerine uygulanır.

Belirlenen bölgelere çok ince iğnelerle uygulama yapılır.

İğnesiz mezoterapi elektroporasyon yoluyla düşük voltajlı elektriksel akımla oluşan mikrokanallar ve polarizasyon yolu ile hazırlanmış ilaçlar hedef dokuya ulaştırılmaktadır.

KULLANIM ALANLARI
1. Kozmetik Kullanımlar

Bölgesel Kilo Kaybı (lipoliz)

Anti-aging

4. Deri Hastalıkları
5. Kronik Ağrı
Yüz Mezoterapisi

Yaş alma yaşamın doğal bir sonucudur. Yapısal genetik ve çevresel faktörler aynı zamanda yaşam şartları yaşlanmanın sürecini etkiler. Kırışıklık, cildin yaşlanmasının en belirgin ifadesidir. Kırışıklıklar, durumları ve derinliklerine bağlı olarak az veya çok belirgindirler.

Mezolift (mesolifiting), kelime olarak “cilt germe” anlamına gelmektedir. Mezolift kırışıklık tedavisi iki başlık altında incelenebilir:

1. Yaşlanmayı geciktirici (anti-aging) uygulamalar

2. Yaşlanma süreci içerisinde meydana gelmiş olan kırışıklıkların başta dolgu maddeleri olmak üzere birçok farklı uygulama ile yok edilmesi ya da azaltılmasını içeren uygulamalardır.

Anti-aging özellikteki mineral, vitamin ve bazı yapısal elemanların sistemik yolla verilmekten ziyade özellikle yaşlanmanın en çok belirginleştiği bölge olan yüzümüze mezoterapi yoluyla uygulanması hem uygulanan ilaçların asıl gerekli olan bölgedeki etkinliğini arttıracak, hem de diğer organların gereksiz yere yorulmalarını engelleyecektir. Seans sıklığı kişiye göre değişmekle birlikte, ilk ay 3 veya 4 seans, ikinci ve üçüncü ay 15 günde 1 seans, dördüncü ay 1 seans idame tedavisi şeklinde düzenlenmektedir. Seans sayısı arttıkça etkisi kalıcı olur.

Selülit ve Mezoterapi

Ülkemizdeki kadınların neredeyse %80'inin sorunu olan selülit, kalça, bacaklar, karın, hatta kollar ve dizlerde bile oluşabilir. Vücutta kalça, karın, alt ve üst bacak bölgeleri yağ depolamaya uygun bir yapıdadır. Selülit, deri altındaki yağ hücreleri gereğinden fazla yağ depoladıkları zaman oluşur. Şişen hücreler dışarı doğru çıkıntılar oluşturur ve sonuçta deri girintili çıkıntılı bir hal alır.

Nasıl Uygulanıyor?

Sadece bir kez kullanılıp atılan, 4-6 milimetrelik özel steril iğnelerle, etkin ilaçlar cildin dermis tabakasına aralıklarla batırılır. Bu ilaçlar, kılcal damar dolaşım yoluyla selülitli bölgeye direkt etki ederler. Böylece dokulardaki ödemi çözer, bozulmuş olan lenf ve kan dolaşımını düzeltirler. Bozulmuş olan yağ hücreleri ile dolaşım arasındaki ilişki tekrar kurulur ve yağ hücrelerine depolanmış yağ yeniden çalışmaya başlar, şeker ve yağ asitlerine ayrılarak kullanılabilir hale gelir. Mezoterapi süresince kişinin yapacağı düşük kalorili bir rejimle bu yağlar, vücut tarafından enerji olarak tüketilir. Mezoterapi olmadan yapılacak bir diyet aslında normal kısımlarda yağ kaybına neden olup yerel fazlalıkları daha belirgin bir hale sokar. Yağ dokusu yüz, göğüs gibi hasta vücudunun üst kısımlarından kaybolur, kalça ve bacaklarda yağ dokuları değişime uğramaz. Mezoterapide, kişi, bölgesel olarak selülit yağlarını kaybettiğinden kısa sürede olması gereken şekle kavuşur.

Kullanılan İlaçlar:
  • 1. Yağ hücrelerini parçalayıcı (Lipolitik) ilaçlar: Bunlar tembel halde bulunan yağ hücrelerine işlevsellik kazandırırlar. Trigliseridlerin yağ asidi ve gliserol haline dönüşmesine imkan verirler. Böylece vücut diyetin desteğiyle bu enerjiyi kullanıp yakacak ve bölgesel olarak zayıflayacaktır.

• 2. Bitkisel kökenli ilaçlar: Kılcal dolaşım geçirgenliğini normale dönüştürürler. Hücre ile dolaşım arasındaki yağ değiş tokuşlarının tanzimini yapar, hücredeki fazla suyun atılmasını sağlarlar.

• 3. Anestezik ilaçlar: Ağrı kesici etkisi yaparlar ve damar açıcı faaliyetleri vardır.

Tedavi Süresi

Süre ekografi ile saptanacak selülit miktarına, yerleşim bölgelerine ve selülit tipine bağlıdır. Tedavi süresi 15 - 30 gün arasında değişmektedir. Seanslar ilerledikçe o bölgedeki fazla santimler hızla azalacak, sarkma olmadan kişi normalde sahip olması gereken vücut ölçülerine kavuşacaktır.

Mezoterapiden Sonra Selülitler Yeniden Oluşabilir mi?

Kişi beslenmesine dikkat etmezse, tedaviden sonra eski yeme alışkanlıklarına dönerse, egzersiz yapmayı ihmal ederse selülitler yeniden oluşur, ancak bunlar yüzeysel yağ olarak vücuda eşit olarak dağılır.

Saç Mezoterapisi

Kadınlarda ve erkeklerde saç dökülmelerinde tedavi için başvurulabilecek oldukça faydalı bir yöntemdir. Özellikle saçların yoğun döküldüğü loğusalık döneminde, mevsimsel saç dökülmelerinde seanslar halinde uygulanmaktadır. Bu yöntemde çok ince uçlu mezoterapi iğnesi ile vitamin, kan dolaşım düzenleyeciler, elastin, kollagen tetikleyeciler, keratin yapı elemanlarından oluşan bir kokteyl enjekte edilir.

Bu Uygulama Hangi Sıklıkta Yapılır?

Saçın ihtiyacına göre haftada bir veya iki seans uygulanabilir. Saç mezoterapisi yoğun dökülme döneminde haftada bir, daha sonra ise ayda bir kez önerilmektedir.

Mezoterapi Seansları Ne Kadar Sürer?

Saç mezoterapisinde 6-10 seans önerilen bir yöntemdir.

YASAL UYARI

Buradaki bilgiler tamamen bilgilendirme amaçlıdır. Hekiminizin önerdiği tedavileri uygulamalısınız.